Automaty Poczty Polskiej są instalowane m.in. przy sklepach biedronka
Poczta Polska zapowiedziała we wrześniu, że uruchomi w całej Polsce system paczkomatów. Według zapewnień będą to urządzenia firm trzecich, które znajdą się w strategicznych punktach. Poczta Polska odpowiada na zmiany rynkowe, inwestując w paczkomaty. Zgodnie z zapowiedziami z września Pocztex uruchomi system paczkomatów w całej Polsce. Paczkomaty Poczty Polskiej będą urządzeniami firm trzecich, które według zapewnień będą zlokalizowane w strategicznych punktach. Jesienią Poczta Polska rozpocznie budowę własnej owijarki. Urządzenie zewnętrzne będzie odpowiedzią na działania lidera rynku InPost, który zbudował własną sieć dedykowanych Paczkomatów, aby umocnić swoją pozycję rynkową w czasie pandemii. Pakowarka jest strategicznym projektem Poczty Polskiej i znajduje się obecnie w krytycznej fazie integracji systemów informatycznych i testowania jej w rzeczywistych warunkach. Do tej pory zainstalowano kilka urządzeń i przeprowadzono testy akceptacyjne. Pierwsza dziesiątka sprzętu outdoorowego znajduje się w Warszawie.
Sieci urządzeń zewnętrznych będą dostępne we wrześniu. Dzięki automatom klienci będą mogli wysyłać, odbierać i zwracać przedmioty zamówione online. Zgodnie z planami Poczty Polskiej w pierwszym kwartale przyszłego roku sieć będzie miała do 2000 urządzeń, z czego około 1000 zostanie zainstalowanych w sklepach Biedronka. Dodatkowo urządzenia będą zlokalizowane w pobliżu urzędów pocztowych, spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych. Wszystkie maszyny Pocztex AUTOMAT będą w atrakcyjnej z punktu widzenia klienta lokalizacji – mówi pracownik poczty. Każde urządzenie będzie również wyposażone w ekran dotykowy i terminal płatniczy, dzięki czemu za przesyłki zapłacisz kartą lub BLIKIEM. Jednocześnie zostanie wdrożona dedykowana aplikacja ułatwiająca odbiór przesyłek: odbiór z paczkomatów, zdalne rozpakowywanie, śledzenie towaru.
Opcja e-monitoringu przesyłek, którą daje Poczta Polska Śledzenie jest bardzo ważna. Jest to bowiem najlepszy sposób na zweryfikowanie lokalizacji przesyłki i przewidzenie czasu jej dostarczenia do odbiorcy. W przypadkach, gdy klient zgłasza roszczenia związane m.in. z czasem doręczenia, informacja o tym, co dzieje się z daną przesyłką za pomocą sprawdzenia, gdzie i przez jakie punkty przeszła, stanowi w takich przypadkach podstawę prawną. Daje również możliwość analizy jakości usług świadczonych przez firmę. Można powiedzieć, że funkcja ta pozwala na szybkie wykrycie problemów w procesach logistycznych i podjęcie odpowiednich działań.
1 Comment
Sylwia
2022-09-26 @ 16:23
Jestem podekscytowana tą wiadomością! Będę mogła odebrać paczkę bez żadnych problemów.